مواد غذائی انر}ی زا /درمان بیماری ها با انواع خوراکی ها و میوه ها

۲۲ خوراکی انرژی‌زا

این مطلب را به اشتراک بگذارید :
 
 
ارسال توسط : هستی در : تغذیه زمان : 1393/09/26 | منبع
 

گوجه فرنگی

به گزارش آلامتو به نقل از مجله سلامت ؛ این مواد غذایی می‌توانند به کند شدن روند پیری، جلوگیری از بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

  1. بادام درختی

اگر تصمیم دارید که از آجیل در میان وعده استفاده کنید، در مورد استفاده از بادام درختی شک نکنید. ۲ اونس یا در حدود ۴۸ عدد بادام درختی، بیش از ۵۰ درصد از نیاز روزانه شما به منیزیم را تامین می‌کند.

منیزیم یک ماده معدنی است که برای سلامت قلب ضروری می‌باشد. بادام درختی، همچنین منبع خوبی از ویتامین E، فیبر، چربی اشباع نشده و تمام مواد مغذی برای یک قلب سالم است.

یک مطالعه که در Circulationمنتشر شده، نشان می‌دهد که بعد از خوردن روزانه ۲.۵ اونس بادام زمینی به مدت یک ماه، کلسترول کل در شرکت کنندگان این آزمایش، به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود و چندین عامل خطرناک دیگر که مربوط به بیماری‌های قلبی است نیز کمتر شده بود. خوردن بادام ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نیز کاهش دهد.

  1. سیب

خوردن یک سیب در روز شاید شما را از متخصص قلب و عروق بی نیاز کند. شواهد اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد که خوردن سیب بطور منظم، خطر سکته‌ی مغزی و احتمال مرگ ناشی از حمله‌ی قلبی را کاهش می‌دهد. در مطالعاتی که روی حیوانات انجام شد، سیب میزان کلسترول کل و تری گلیسیرید را کاهش داد.

روشن نیست که این مکانیسم بخاطر وجود کدام ترکیبات است اما احتمال دارد که فلاونوئیدهای آنتی اکسیدان و فیبر علت این مسئله باشند (آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند و مولکولهای بیماری‌زا را تضعیف می‌کنند).

سیب، مهمترین منبع میوه از آنتی اکسیدان کاتچین و مواد پیشگیری کننده از سرطان می‌باشد. در واقع، برطبق یک مطالعه اپیدمیولوژیک از هلند، بنظر می‌رسد که خوردن سیب، خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می‌دهد. سیب تامین کننده کورستین نیز می‌باشد که ممکن است مانع سرطان پروستات، ریه و کبد شود.

  1. آووکادو

بعضی از مردم به آووکادو، کره‌ی طبیعت می‌گویند و اگر باهوش باشید از این میوه روی نان تست استفاده می‌کنید. آووکادو با در نظر گرفتن وزن در حدود یک چهارم از کالری و چربی کل کره را دارد. آووکادو نسبت به سایر میوه‌ها چربی اشباع نشده، فیبر، ویتامین E، اسید فولیک و پتاسیم بیشتری دارد.

بعلاوه، بهترین منبع بتاسیتوسترول است (ماده‌ای که کلسترول کل را کاهش می‌دهد) همچنین بیشتر از سایر میوه‌ها، آنتی اکسیدان لوتئین دارد.

لوتئین از چشمان شما در برابر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا حفاظت می‌کند. همچنین ممکن است از سیستم قلبی و عروقی شما در برابر آترو اسکلروز (سفت شدن شریان‌ها) محافظت و از سرطان پروستات جلوگیری کند.

همچنین بخوانید : فواید آووکادو

  1. چغندر

طعم شیرین چغندر، ما را درباره‌ی محتوای کالری آن به اشتباه می‌اندازد در حالیکه یک چغندر کوچک فقط ۲۲ کالری دارد. چغندر منبع خوبی از اسید فولیک است. اسید فولیک یک ویتامین Bمهم است که در برابر بیماری‌های قلبی و سرطان از ما محافظت می‌کند.

آنتی اکسیدان‌هایی که بتازگی در چغندر کشف شده‌اند، می‌توانند از بیماری قلبی پیشگیری کنند. براساس یک مطالعه که در مجله “شیمی‌مواد غذایی کشاورزی” منتشر شد، یکی از این آنتی اکسیدانها، بتانین است که جلوی اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) را می‌گیرد.

چغندر به یک دلیل دیگر هم قابل تحسین است: بر طبق مطالعه‌ای که روی حیوانات انجام شده، خوردن چغندر، رشد تومور‌های پوست و ریه را بطور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

  1. زغال اخته

با وجود اندازه‌ی کوچکش، زغال اخته یکی از قوی‌ترین پادزهرهای استرس اکسیداتیو است (فرایندی که شما را پیر می‌کند). با توجه به مطالعه‌ای که توسط دانشگاه تافتز در مدفورد منتشر شده است، بنظر می‌رسد که این خاصیت مربوط به رنگدانه‌ها یا آنتوسیانین‌های موجود در زغال اخته باشد.

زغال اخته به مغز شما کمک می‌کند که توانایی‌اش برای تولید دوپامین را حفظ کند (یک ماده‌ی شیمیایی که برای حافظه، هماهنگی و داشتن احساس خوب، بسیار مهم است) اما با بالا رفتن سن، کاهش می‌یابد. پژوهشگران دانشگاه تافتز دریافتند که تغذیه‌ی روزانه موش‌های پیر با نصف فنجان زغال اخته، عملا با کاهش حافظه و هماهنگی ضعیف در آنها، مقابله می‌کند. محققان بتازگی دریافتند که زغال اخته، از رشد سلول‌های سرطان سینه در لوله‌های آزمایش جلوگیری می‌کند.

  1. کلم بروکلی

شاید کودکان و نوجوانان مشتاق نباشند که کلم بروکلی مصرف کنند اما شما باید اینگونه باشید. محققان تعداد زیادی ترکیبات سالم در این سبزی کشف کرده‌اند از جمله دو ماده‌ی قوی برای مقابله با سرطان: سولفورافن و ایندول ۳ کربینول. سولفورافن، به مواد شیمیایی سرطان‌زا دو ضربه پشت سر هم وارد می‌کند.

اول هر ترکیب سرطان‌زایی را که مصرف کرده‌اید، از بین می‌برد و سپس آنزیمی‌ تولید می‌کند که هر ترکیب سرطان زایی را که از آن واکنش باقی مانده، پاک می‌کند. با توجه به مطالعه‌ی منتشر شده از دانشگاه جان‌هاپکینز، سولفورافن، باکتری هلیکوباکترپیلوری (که باعث زخم معده می‌شود و تا حد زیادی خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد) از بین می‌برد.

یک نظریه که بوسیله‌ی مطالعات اپیدمیولوژیک و بالینی پشتیبانی شده است می‌گوید: ایندول ۳ کربینول، به بدن کمک می‌کند که استروژن را متابولیزه کند و بطور بالقوه در برابر سرطان سینه از خودش دفاع کند. بروکلی فقط یک ماده‌ی ضد سرطان نیست بلکه منبع خوبی از بتاکاروتن و پتاسیم است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

فیبر موجود در بروکلی (۴ گرم در یک فنجان)، سرعت ترشح قند خون بدن را کاهش می‌دهد تا به مدت طولانی تری انرژی داشته باشید.

همچنین بخوانید : خواص کلم بروکلی

  1. گیلاس

گیلاس باید جای بیشتری در رژیم غذایی شما داشته باشد و فقط برای تزئین بستنی استفاده نشود. گیلاس یک منبع غنی از پریلیل الکل است که سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد اما به سلول‌های سالم بدن آسیب نمی‌رساند.

در مطالعاتی که روی حیوانات انجام شده، این ماده، تومورهای پانکراس، کبد و سینه را کوچک کرده است. گیلاس ترش بخصوص نوع “مونت مورنسی” حاوی مقدار زیادی ملاتونین است.

ملاتونینف هورمونی است که چرخه خواب شما را بحالت نرمال در می‌آورد. همچنین، رادیکال‌های آزاد (مولکول‌های ناپایداری که به سلول‌های سالم حمله می‌کنند) را از بین می‌برد و میزان پایین این هورمون با بیماری آلزایمر در ارتباط است.

همچنین بخوانید :۱۰ خاصیت شگفت انگیز گیلاس

/ 0 نظر / 29 بازدید