تغذیه /بهداشت /سلامت

با خود فکر می کردم که آیا بهتر نیست تجربیات خودم را در خصوص مواد غذائی بنویسم و در اختیار عزیزان قرار بدهم .این بود که قلم را از عرفان به غذا بر گرداندم .باشد که نقطه اثری در زندگی همنوعانم باشد

برای سفید کردن دندان هایتان نیازی نیست که هزینه زیادی مصرف کنید
نویسنده : ایوب تفرشی نژاد - ساعت ۱۱:٠٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۸/۸

مجله سلامت

 

یک روش معجزه آسا و سریع برای سفید کردن دندانها

http://www.baxiran.com/img/10366.jpg



راه حلی خانگی برای سفید کردن دندانها. پول خود را صرف خرید بسته های گران سفید کننده دندان نکنید! همان نتیجه را بطور رایگان بدست آورید!

توجه: همانند سایر درمانهای خانگی، پیش از استفاده از آنها باید با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه بدون هزینه دندانهایی سفیدتر داشته باشیم؟

پولی که با دست خود بسختی بدست آورده اید را صرف خرید سفید کننده های گوناگون از داروخانه نکنید! میتوانید بصورت کاملاً رایگان همان نتایج را در خانه حاصل نمایید! پول خود در کلینیکهای گرانقیمت برای سفید کردن دندانهایتان خرج نکنید! می توانید با موادی که احتمالاً هم اکنون در جعبه داروها و کابینت آشپزخانه تان موجود است اقدام به سفید کردن دندانهایتان نمایید. خودتان را با ژلهای مخصوصی که مجبورید روی دندانهایتان نگه دارید اذیت نکنید. از خرید دهان شویه های مربوط به افراد سیگاری صرفه نظر کنید! شما به همه آنچه که برای درخشان و سفید کردن دندانهایتان نیاز دارید هم اینک در خانه دسترسی دارید. به یاد داشته باشید که این دستورالعمل ساده و کارا میباشد.


مواد مورد نیاز

همه آنچه که برای سفید کردن دندانهایتان نیاز دارید محصولات خانگی ساده ای هستند که بسادگی یافت میشوند. ابتدا به آشپزخانه رفته و درب کابینت را باز کنید؟ آیا جوش شیرین دارید؟ احتمالاً بله! تقریبا دو قاشق چای خوری از آن را در فنجان ریخته و به سمت جعبه دارو حرکت کنید. درب آن را باز کنید. آیا هیدروژن پروکساید (آب اکسیژنه) درون آن یافت می شود؟ احتمالاً این ضد عفونی کننده محبوب خانگی را هم در اختیار دارید!

روش تهیه خمیر مخصوص

دو یا سه (بیشتر یا کمتر) قاشق چای خوری از هیدروژن پروکساید (آب اکسیژنه) را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر ایجاد شود. اگر خمیر کاملاً شکل نگرفت مقدار جوش شیرین و هیدروژن پروکساید را کم و زیاد کنید تا بصورت کامل شکل بگیرد و مانند خمیر دندان شود. اگر مایل بودید میتوانید مقداری چاشنی نعنا و یا اندکی خمیر دندان به آن اضافه کنید.


روش استعمال خمیر سفید کننده

دندانهای خود را با خمیر مسواک کنید و اجازه دهید حداقل تا 2 دقیقه روی دندانهایتان باقی بماند. خمیر را قورت ندهید! چون حتماً مزه اش را دوست نخواهید داشت. میتوانید از نکات بالا برای بهتر شدن مزه خمیر استفاده کنید.

پس از استعمال خمیر

بعد از مصرف خمیر با خمیر دندان معمولی اقدام به مسواک کردن نمایید تا مزه دهانتان تغییر کرده و هیدروژن پروکساید باقی مانده شسته شود. از اینکه چقدر دندانهایتان سفید و درخشان شده اند شگفت زده خواهید شد! بسیاری از افراد سیگاری و قهوه خور از این روش استفاده میکنند.

اگر دچار مشکل دندان و دهان بودید: اگر مبتلا به تبخال، آفت، پوسیدگی دندان، تورم لثه و دیگر بیماریهای دندان و دهان بودید حتماً پیش از بکارگیری این خمیر با پزشک خود مشورت کنید.

میزان استعمال خمیر سفید کننده

- این درمان خانگی را میتوانید بصورت هفتگی، ماهانه و یا هرگاه نیاز به داشتن دندانهایی سفید تر و درخشانتر داشتید، تکرار کنید.
- از این خمیر نباید بیشتر از یک بار در هفته استفاده کنید

لیست مواد مورد نیاز:

- 3 قاشوق چای خوری هیدروژن پروکساید (این مقدار ممکن است کمی کمتر یا بیشتر باشد).
- 2 قاشق چای خوری جوش شیرین (این مقدار ممکن است کمی کمتر یا بیشتر باشد).
- موارد اختیاری ( مقداری چاشنی نعنا یا خمیر داندان معمولی ).


امیدواریم این مقاله لبخند زیبایی بر صورت شما بنشاند!

 

شستشوی صحیح صورت

 

بهترین روش تمیز کردن صورت، شستشو با آب و صابون است.

باید روزی دو بار صورت را با آب و صابون شست.

شستشو نباید بیش از دو دقیقه طول بکشد.

نوع صابون را بسته به نوع پوست خود و با مشورت پزشک انتخاب کنید.

هرگز یک صابون را تصادفی و ندانسته به صورت خود نزنید.

پس از شستشو، صورتتان را با حوله خشک کنید.

برای خشک کردن نباید حوله را به صورت خود بکشید، بلکه فقط کافیست حوله را با پوست صورت خود تماس دهید و به آرامی روی نقاط مختلف صورت فشار دهید.

یکی از دلایل پیری زودرس و پیدایش چین و چروک و خشونت پوست، خشک کرد آن با حوله به روش خشن است. پس از خشک کردن صورت یک کرم مرطوب کننده بر روی آن بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود.
برای تمیز کردن مواد آرایشی از پوست میتوانید از پنبه آغشته به گلاب یا شیر پاک کن و یا آب و صابون استفاده کنید.

اگر از صابون استفاده میکنید، پس از مالیدن صابون به تمام صورت، سی ثانیه صبر کنید و سپس سه بار صورتتان را با آب گرم بشویید و آنگاه با حوله به آرامی خشک کنید و یک کرم مرطوب کننده بمالید.

برگرفته از کتاب:
بهداشت و زیبایی صورت به لطافت گل
تالیف:
دکتر کوشیار کریمی
گل اندام قلی زاده

 

 

فشارخونی‌ها روغن زیتون مصرف کنند

روغن زیتون باعث پایین آمدن فشار خون و کلسترول خون می‌شود و از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند

 

یک متخصص تغذیه گفت: زیتون رسیده از نظر طب قدیم گرم است و روغن زیتون گرم و خشک است. روغن زیتون نرم‌کننده و صفرابر است و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و مصرف روزانه زیتون از امراض قلبی و سرطان جلوگیری می‌کند. روغن زیتون حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدان است و از سرطان سینه و سرطان کولون جلوگیری می‌کند. روغن زیتون برای مصرف در سالاد و بسیاری از غذاهای آماده به‌ صورت خام قابل مصرف و بسیار مفید است.

برای طبخ انواع مختلف غذاها می‌توان از روغن زیتون و با استفاده از حرارت کم و با صرف وقت و مدت زمان بیشتر (برای حفظ خواص مفید آن) استفاده کرد. برگ زیتون کاهش‌دهنده فشار خون، قندخون، ضداسپاسم، آنتی‌اکسیدان، ضدقارچ، گشادکننده عروق خونی، کاهش‌دهنده کلسترول بد، ضدتب، قابض، ضدباکتری، صفرابر، ادرارآور و برای افراد دیابتی بسیار مناسب است. زیتون مسهل ضعیف و نرم‌کننده مسیر گوارشی است و برای یبوست مفید است و همچنین ضدچسبندگی پلاکت‌ها و محافظ قلب است.

آدم صبح هستید یا عصر؟

 

می‌گویند که «سحرخیز باش تا کامروا باشی»، من هم مثل خیلی از شماها محسنات سحرخیزی را تجربه کرده‌ام. اما فارغ از حرف‌های معمول، اگر بخواهیم خودمانی باشیم، کدام یک از ما اگر کار و بارش به گونه‌ای باشد که نیاز به برخاستن زودهنگام از بستر نداشته باشد، مخصوصا در این روزهای سرد، اراده سحرخیزی دارد و باز اگر لازم نباشد اول وقت جایی باشیم، کدام یک از ما لذت بیدار ماندن برای گفتگو، مطالعه آزاد یا دیدن فیلم را از دست می‌دهد و سر شب می‌خوابد.

این جاست که گاهی ما از خودمان می‌پرسیم، آیا سحرخیزی آنچنان که قدما گفته‌اند، همیشه چیز خوبی است یا نه!

در این جا سحرخیزها را با جغدهای بیدار شب‌ها، از چند جنبه مورد مقایسه قرار می‌دهیم!

۱- سحرخیزها باهوش‌ترند یا دیربه‌خواب‌رونده‌ها؟
جالب است که بدانید پژوهش‌های روانشناسی جالبی در طی سال‌ها در مورد ریتم‌های شبانه‌روزی ما صورت گرفته است. خیلی از ماها، آدم‌ها صبح هستیم، یعنی تمرکز و بازده کاری و حتی خلقمان در صبح بهتر از عصر است، بعضی‌هامان هم البته عصرها به مراتب بهتری هستیم.

یکی از نکاتی که در این پژوهش‌های مورد بررسی قرار گرفته است، رابطه بین هوش و «آدم صبح یا عصر» بودن است.

در جریان یکی از این تحقیقات ۴۲۰ نفر که آدم صبح یا عصر بودند، مورد بررسی قرار گرفتند و با استفاده از تست‌های سنجش ضریب هوشی مورد بررسی قرار گرفتند، نتیجه تحقیق جالب بود:
بر خلاف باور سنتی جامعه، آنهایی که در ساعات عصر، بهتر هستند، ضریب هوشی بالاتری نسبت با آدم‌های صبح دارند!

همین نتیجه منشأ بحث‌ها و تئوری‌هایی در مورد ماهیت توانایی‌های شناختی آدمی شده است.

۲- تأثیر آدم صبح یا عصر بودن بر میزان کارایی:
خیلی وقت‌ها من شخصا در این مورد فکر کرده بودم که واقعا آدم صبح یا عصر بودن، چه میزان بر توانایی و کارایی ما در صبح یا عصر تأثیر می‌گذارد.

فرض کنید که شما آدم عصر باشید و بعد طبق روال معمول همه امتحانات خود را مجبور باشید، صبح‌ها بدهید. در این صورت آیا پیش نیامده که آرزو کرده باشید، ای کاش امتحان‌ها عصرها برگزار می‌شد.

اما فقط عملکرد ذهنی نیست که تحت تأثیر آدم صبح یا عصر بودن قرار می‌گیرد، عملکرد بدنی و ورزشی هم از این امر مستثنی نیست. در این مورد یک تحقیق جالب انجام شده است:

در این تحقیق بازیکنان لیگ بیسبال آمریکا به دو دسته که آدم صبح یا عصر بودند، تقسیم شدند. معلوم شد که عملکرد آنها از لحاظ میزان موفقیت در پرتاب‌ها تحت تأثیر زمان مسابقه قرار می‌گیرد. البته به سبب کم بودن تعداد کسانی که در تحقیق شرکت داده شده بودند، این تحقیق از لحاظ آماری معتبر نیست. اما می‌تواند به ما نشان بدهند که می‌تواند چنین تقاوت عملکردی را در آینده اثبات کرد.

۳- تفاوت شخصیتی سحرخیزها و جغدهای شب:
در جریان یک تحقیق جالب دیگر ۳۴۶ دانش‌آموز آلمانی شرکت داده شدند، نخست با استفاده از تست‌های استانداردی نوع ریتم شبانه‌روزی آنها مشخص شد و بعد با تست دیگری به نام TCI، خلق و خوی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

معلوم شد که: آنهایی که آدم صبح هستند، کوشاترند و میزان همکاری و مشارکت بیشتری در کارها دارند، در حالی که آنهایی که آدم عصر هستند، آدم‌های کنجکاوتری هستند که بیشتر در پی یافتن چیزهای تازه هستند.

۴- کدام دسته رفنار فراکنشی دارند، خلاق‌ترند و برونگراتر هستند؟
باز هم بر اساس تحقیقی که روی ۳۶۷ دانش‌آموزی انجام شد معلوم شد که آنهایی که آدم عصر هستند، برونگراتر و خلاق‌ترند، در حالی که آنهایی که آدم صبح هستند، رفتار فراکنشی یا proactivity بیشتری دارند و در مقایسه با آدم‌های عصر خوش‌بین‌ترند.

proactivity یعنی اینکه کسی در کار و زندگی، در مقابل وضعیت‌ها و مشکلات، بیشتر کنشگر باشد تا واکنش‌دهنده و بتواند با پیشبینی و طرح‌ریزی کارها، سررشته امور را در دست بگیرد.

 


comment نظرات ()