تغذیه /بهداشت /سلامت

با خود فکر می کردم که آیا بهتر نیست تجربیات خودم را در خصوص مواد غذائی بنویسم و در اختیار عزیزان قرار بدهم .این بود که قلم را از عرفان به غذا بر گرداندم .باشد که نقطه اثری در زندگی همنوعانم باشد

طرز تهیه سوپ چغندر
نویسنده : ایوب تفرشی نژاد - ساعت ۳:٠٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٧/۳٠

سوپ چغندر کبابی، یک شام سبک و سالم

 

مواد لازم برای ۴ نفر

  •   چغندر متوسط: ۳ عدد
  •   کره:  یک قاشق غذاخوری
  •   روغن مایع: دو قاشق غذاخوری
  •   تره فرنگی متوسط: یک عدد ساطوری
  •   پیاز کوچک: یک عدد خلالی
  •   کرفس: یک ساقه ساطوری
  •   زنجبیل تازه: یک هشتم قاشق چایخوری
  •   فلفل قرمز: یک هشتم قاشق چایخوری
  •   آبجوش: دو پیمانه
  •   پودر آویشن: یک‌دوم قاشق چایخوری
  •   خامه سفت: یک چهارم پیمانه

روش تهیه

۱- فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد داغ کنید. چغندرهای را در فویل پیچیده و یک ساعت در فر بپزید، سپس پوست آن را کنده و نگینی خرد کنید. کمی از چغندر را برای تزئین کنار بگذارید و مابقی را خردتر کنید.

۲- کره و روغن را در یک قابلمه متوسط روی شعله متوسط داغ کنید. تره فرنگی، پیاز و کرفس را ۱۰ دقیقه تفت داده و مدام هم بزنید تا یکنواخت پخته شود. زنجبیل، فلفل قرمز و چغندر را اضافه کرده و پنج دقیقه دیگر تفت دهید. آب جوش و آویشن را اضافه کرده و پس از اینکه سوپ به جوش آمد، شعله را کم کنید و با در بسته ۲۵ دقیقه آن را بپزید.

۳ – نمک و فلفل سوپ را اندازه کرده و به کمک غذاساز یا گوشت‌کوب برقی آن را پوره کنید. بسته به سلیقه خود، غلظت سوپ را با اضافه کردن آب تغییر داده و قبل از سرو، دو سوم خامه را اضافه کرده و با خامه و چغندر باقیمانده سوپ را تزئین کنید.

فوت آشپزی

۱ – می‌توانید چغندر را پوست کنده، خرد کرده و با دو پیمانه آب، دو تا سه ساعت روی شعله ملایم بپزید.

۲ – اگر مایلید آب جوش را با آب مرغ یا گوشت جایگزین کنید.


comment نظرات ()